Ciuchcia PuchPuch     

Zajęcia dodatkowe

 

W ramach opieki świetlicowej odbywają się następujące zajęcia:

  • zajęcia dodatkowe otwarte (bezpłatne w ramach opłaty za opiekę popołudniową) -  organizowane przez nauczycieli, dostępne dla wszystkich uczniów przebywających danego dnia w świetlicy. Zajęcia odbywają się w ramach opieki świetlicowej, nie obowiązują na nie dodatkowe zapisy. Tematyka zajęć zmienia się co tydzień, uczeń sam decyduje, czy danego dnia bierze udział w zajęciach.  
  • zajęcia dodatkowe zamknięte (bezpłatne w ramach opłaty za opiekę popołudniową) - zajęcia prowadzone przez nauczycieli klas I-III, nauczycieli przedmiotowych i lektorów, dostępne dla uczniów zgłoszonych na początku danego semestru. Zapisy na zajęcia odbywają się na początku każdego semestru. Podczas zajęć realizowane są dłuższe projekty i zadania.
  • zajęcia dodatkowe zamknięte (dodatkowo płatne)- zajęcia prowadzone przez instruktorów firm zewnętrznych współpracujących ze szkołą, dostępne dla uczniów zgłoszonych na początku danego semestru.
  • koła przedmiotowe SOS - zajęcia przeznaczone dla uczniów klas IV-VIII, którzy ze względu na czasowe nieobecności lub z innych powodów potrzebują wsparcia w przyswojeniu materiału z zakresu poszczególnych przedmiotów, chcą uzupełnić opuszczoną pracę klasową, zaliczyć materiał wymagany przez nauczyciela lub poprawić ocenę.
  • koła olimpijskie - zajęcia przeznaczone dla uczniów klas IV-VIII. Wiedza z języka polskiego, matematyki, historii, przyrody, biologii, języka hiszpańskiego jest niezwykle obszerna. Poprzez koła olimpijskie rozwijamy zainteresowanie poszczególnymi przedmiotami oraz poszerzamy wiedzę i umiejętności poza programami realizowanymi na lekcjach. Zajęcia te pomagają też uczniom w przygotowaniu do konkursów i olimpiad.

 

Zajęcia dodatkowe w roku szkolnym 2017/2018

Koło historyczne - zajęcia przeznaczone dla uczniów klas IV-VIII. Historia jako nauka o przeszłości człowieka jest niezwykle obszerna, w związku z czym poznanie jej najciekawszych szczegółów bywa trudnym zadaniem, zwłaszcza w ramach liczby godzin przewidzianych w programie nauczania. Zadanie to podejmiemy na kole zainteresowań, podczas którego zajmiemy się ciekawostkami z zakresu historii Polski, Europy i świata, czasów najdawniejszych, pierwszych cywilizacji, po XX wiek i tajniki II wojny światowej. Zajęcia będą miały za zadanie poszerzyć dotychczasową wiedzę uczniów i zainteresować „białymi plamami" w dziejach ludzkości.

Koło informatyczne - zajęcia przeznaczone dla uczniów I-III i IV-VI, rozwijające umiejętności tworzenia grafiki i multimediów. Podczas zajęć będą realizowane projekty informatyczne.

Koło języka hiszpańskiego - zajęcia przeznaczone dla uczniów klas IV-VIII, którzy chcieliby poszerzyć wiedzę zdobytą podczas obowiązkowych lekcji, a także służące zdobywaniu umiejętności językowych poprzez udział w grach i zabawach, zapoznanie się z kulturą i krajami hiszpańskojęzycznymi.

Koło języka niemieckiego - zajęcia przeznaczone dla uczniów klas IV-VII, służące zdobywaniu umiejętności językowych poprzez udział w grach i zabawach, zapoznanie się z kulturą i krajami niemieckojęzycznymi.

Koło teatralne - zajęcia przeznaczone dla uczniów klas I-III, którzy chcą rozwijać talenty aktorskie poprzez zabawy ruchowo-integracyjne, rozgrzewki wokalne przygotowane przez Karmyn Tyler Cobb Vocal Studio, ćwiczenia oddechowe, improwizacje na podstawie zabaw i gier Barbary Shellby oraz tworzenie i odgrywanie małych form teatralnych m.in. etiud.

Koło gier strategicznych - zajęcia przeznaczone dla uczniów klas IV-VIII. Gry strategiczne poprzez zabawę i rywalizację ułatwiają dzieciom zrozumienie świata i rządzących nim praw, rozwijają umiejętność analitycznego myślenia i wnioskowania oraz rozwijają poznawczo.

Gry i zabawy logiczne dla najmłodszych - zajęcia kierowane są do uczniów klas I, którzy lubią główkować. Przez zabawę dzieci uczą się rozwiązywać problemy wymagające spostrzegawczości, myślenia przyczynowo-skutkowego oraz przestrzennego.

Sprytne ręce - zajęcia przeznaczone dla uczniów klas II-III, zarówno dziewczynek, jak i chłopców, amatorów i miłośników prac artystyczno-manualnych. W czasie wspólnych zajęć nauczymy się szyć ręcznie, tworzyć kolorowe witraże, wykonywać biżuterię według własnego pomysłu oraz własną przytulankę.

Atelier Agaty Kotlarczuk - warsztaty plastyczne przeznaczone dla uczniów klas I-III, których pasją jest rysunek i malarstwo, którzy chcą rozwijać swoje talenty oraz umiejętności. Podczas spotkań będziemy poznawać i doskonalić różne techniki oraz inspirować się dziełami znanych twórców.

Klub turystyczny "Trampek" - zajęcia przeznaczone dla uczniów klas I-III, którzy są ciekawi świata, lubią aktywny wypoczynek, mają w sobie żyłkę podróżnika. W programie ciekawe wycieczki po Warszawie i okolicach, nauka piosenek turystycznych, vademecum małego globtrotera: zasady bezpieczeństwa, co warto mieć w plecaku, jak wybrać dobry śpiwór, jak rozstawić namiot, jak ubrać się odpowiednio do pogody i planowanych aktywności. Szukasz przygód? Dołącz do nas!

Logiczne obmyślanki - zajęcia kierowane są do uczniów klas II i III, którzy lubią matematyczne zabawy oraz rozwiązywanie zadań wymagających logicznego myślenia. Tu nie ma złych rozwiązań, bo każdy pomysł zbliża do prawidłowego wyniku. Podstawowym założeniem zajęć jest rozwijanie logicznego myślenia przy okazji dobrej zabawy.

Kuchnia Escoffiera - zajęcia przeznaczone dla uczniów klas I-IV, które pozwalają dzieciom odkryć w sobie i rozwinąć talenty kulinarne, poznać kuchnie z różnych stron świata i nabrać odwagi w próbowaniu nowych smaków. Są również okazją, by nauczyć się zasad zdrowego odżywiania, samodzielności w kuchni, nakrywania do stołu, dbania o higienę podczas przygotowywania i spożywania posiłków, a także poznać obowiązujący przy stole savoir-vivre.

Graj w zielone - zajęcia przeznaczone dla uczniów klas III-V, obejmujące wykonywanie eksperymentów, zajęcia w ogrodzie szkolnym (sezonowe) oraz tematy przyrodnicze zaproponowane przez dzieci.

Filozoficzny Klub Filmowy - zajęcia przeznaczone dla uczniów klas IV-VIII. Filozofia to nie tylko trudne do strawienia traktaty poświęcone zagadnieniom, nad którymi na co dzień się nie zastanawiamy. Filozofia to przygoda, którą można przeżyć niemal wszędzie. Także w kinie! Aby to udowodnić, zapraszamy na spotkania Filozoficznego Klubu Filmowego. Oglądając z pozoru tylko proste historie, spróbujemy odkryć ile wspólnego ma Król Lew z Mikołajem Machiavellim, Frankenstein z Fryderykiem Nietzsche, a Robin Hood z Platonem!  W ramach Filozoficznego Klubu Filmowego kontynuowany będzie również projekt filmowy obejmujący przygotowanie pomysłu i scenariusza, opracowanie kostiumów, rekwizytów i dekoracji oraz samodzielne nagranie i montaż filmu.

Klub czytelniczy - zajęcia przeznaczone dla uczniów klas IV-VIII służą rozbudzaniu i rozwijaniu zainteresowań czytelniczych uczniów oraz wyposażeniu ich w sprawności językowe umożliwiające pełne uczestnictwo w świecie kultury współczesnej. Jednym z ważnych celów zajęć jest przygotowanie spotkań czytelniczych dla przedszkolaków, które poprowadzą sami uczniowie, łącząc lekturę z zabawą, zajęciami plastycznymi, ruchowymi i teatralnymi.

"Kurier Verne’a" - zajęcia przeznaczone dla uczniów klas IV-VI, którzy chcą uczestniczyć w procesie tworzenia szkolnej gazetki – kwartalnika „Kurier Verne’a”.

Zajęcia architektoniczne - zajęcia przeznaczone dla uczniów klas I-III prowadzone w języku polskim z elementami języka angielskiego oraz dla klas IV-VII prowadzone w większości po angielsku. Podczas zajęć uczniowie poznawać będą dzieła architektury światowej, wykonywać makiety budynków, projektować elementy miasta, budowli oraz wystroju wnętrz.

Zajęcia muzyczne - zajęcia przeznaczone dla uczniów klas I-III i IV-VII. Jeśli uwielbiasz muzykę, śpiew, ruch i dobrą zabawę, przyłącz się do powstającego zespołu. Potrzebne są „otwarte uszy”, trochę odwagi oraz dużo zapału i energii. W ramach zajęć odbywać się będzie nauka czytania nut, emisja głosu, nauka dykcji oraz interpretacji tekstu. Poznamy różnorodny repertuar: muzykę klasyczną, rozrywkową, gospel, współczesną, ciekawe opracowania znanych piosenek zarówno polskich jak i zagranicznych. A przede wszystkim będziemy się bardzo dobrze bawić z muzyką!

 Zajęcia dodatkowe prowadzone przez instruktorów 

Zajęcia dodatkowe prowadzone są przez wysokiej klasy instruktorów, trenerów, lektorów. Współpracujemy z absolwentami między innymi Akademii Wychowania Fizycznego Józefa Piłsudskiego, Akademii Sztuk Pięknych,  Państwowej Wyższej Szkoły Teatralnej, Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina, Uniwersytetu Warszawskiego, Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej, Politechniki Warszawskiej, a także z mistrzami Międzynarodowej Federacji Szachowej FIDE, tancerzami najwyższej klasy tanecznej „S”, medalistami wielu turniejów i konkursów. Nasi instruktorzy to ludzie z pasją, entuzjaści i eksperci w swoich dziedzinach, z bogatym dorobkiem zawodowym i przygotowaniem do pracy z dziećmi w wieku przedszkolnym i szkolnym.

Ceramika - zajęcia przeznaczone dla uczniów klas I-II i III-IV, organizowane przez firmę Gliniane Klimaty i polegające na tworzeniu różnego rodzaju modeli z gliny. Nadzór nad merytorycznym przebiegiem zajęć ma Pan Paweł Nawrocki - firma Gliniane Klimaty.

Ciekawe szycie - zajęcia przeznaczone dla uczniów klas I-III, podczas których każdy będzie miał możliwość zostać projektantem i wykreować nowe trendy modowe. Uczniowie rozpoczną swoją przygodę od szycia prostych rzeczy - torebek, etui na laptopa, by przejść do bardziej skomplikowanych realizacji własnych projektów, jak bluzki czy sukienki. Uczestnicy warsztatów będą uczyli się korzystania nie tylko z tradycyjnej igły i nitki, ale i z profesjonalnych maszyn, dzięki którym poznają wszystkie tajniki szycia i projektowania. Warsztaty „Ciekawe szycie” uczą i bawią, pozwalają rozwijać swoją kreatywność i zdolności manualne, doskonalą poczucie sprawstwa, skuteczności i wiary we własne możliwości, a także dają poczucie dumy z autorskich, własnoręcznie wykonanych projektów.

ARTMUSIC - to zajęcia z piosenki, pianina i zespół wokalny. W trakcie indywidualnych zajęć z piosenki dzieci będą miały okazję ćwiczyć dykcję oraz emisję głosu, dowiedzą się jak interpretować piosenki, a także będą przygotowywać się do konkursów oraz talent show. Podczas indywidualnych lekcji pianina, dzieci nauczą się czytania z nut, rytmizacji oraz improwizacji. W trakcie zespołu wokalnego młodzi piosenkarze nauczą się śpiewu grupowego, podziału na głosy oraz nauczą się jak zachować harmonie w śpiewie wielogłosowym.

Gimnastyka artystyczna - zajęcia przeznaczone dla uczniów klas I-III i IV-VIII, służące nie tylko rozwijaniu sprawności fizycznej, ale pomagające również odnaleźć własną osobowość i ukształtować wartości i postawy, jakie powinny cechować młodego człowieka. Gry i zabawy oraz ćwiczenia ze wstążkami, obręczami lub piłkami są częścią każdego naszego spotkania, dlatego uśmiech na twarzach naszych dzieci, radość i satysfakcja motywują je do kontynuowania trudnych treningów.

Badminton - Zajęcia przeznaczone dla uczniów klas I-III i IV-VII, na których można doskonalić technikę gry w badmintona, a przy okazji świetnie się bawić. Podczas zajęć sprawdzimy, czy komuś uda się poprawić rekord szybkości lotu lotki, który wynosi obecnie 493 km/h !!!

"Wygibasy" gimnastyka korekcyjna - zajęcia przeznaczone dla uczniów klas I-IV (jeśli będzie zainteresowanie, jest możliwe dołączenie starszych uczniów lub stworzenie dodatkowych grup dla klas starszych), na których można poprawić swoją postawę i działać profilaktycznie, a przy okazji świetnie się bawić. Cele te realizowane są poprzez następujące zadania:

-wyrabianie u dzieci nawyku prawidłowej postawy: w trakcie zabaw ruchowych oraz ćwiczeń korekcyjnych dzieci poznają własne ciało i odkrywają różnice pomiędzy postawą prawidłową a nieprawidłową, a następnie mogą wykorzystywać tę zdolność we wszystkich czynnościach codziennych. Uczestnicy zajęć poznają również pozycje, w których można wypoczywać z korzyścią dla efektów korekcyjnych; 

-wzmacnianie mięśni posturalnych odpowiedzialnych za prawidłową postawę - głównie mięśni grzbietu i brzucha, stabilizujących kręgosłup. Dzieci wzmacniają gorset mięśniowy poprzez zabawy ruchowe i ćwiczenia korekcyjne prowadzone metodą ścisłą i zadaniową;

-profilaktykę występowania wad kończyn dolnych, głównie płaskostopia, poprzez wzmacnianie mięśni podeszwowych stopy.

Poprzez zajęcia korekcyjne staramy się oddziaływać nie tylko na motorykę uczniów, ale także na zdolności zapamiętywania, koncentracji uwagi, spostrzegawczości. Staramy się rozbudzać u nich zamiłowanie do wszechstronnej aktywności, co może przyczynić się do lepszych wyników podczas zajęć szkolnych.

Judo - zajęcia przeznaczone dla uczniów klas I-III. Jest to gimnastyka połączona z elementami judo. Celem zajęć jest rozwój fizyczny i psychiczny dziecka. Wykonując wskazane przez trenera ćwiczenia, uczestnicy rozwijają koordynację ruchową, a jednocześnie doskonalą umiejętność pracy w grupie. Zajęcia uczą zdrowej rywalizacji i wzmacniają poczucie własnej wartości.

Karate - zajęcia przeznaczone dla uczniów klas I-III i IV-VIII (dwie grupy: początkująca i zaawansowana). Obejmują naukę i doskonalenie techniki używanej w karate pod okiem trenera.

Koszykówka - zajęcia przeznaczone dla uczniów klas I-II i III-VI. 

Piłka nożna - zajęcia przeznaczone dla uczniów klas I-III i IV-VII. Zajęcia według programu szkolenia, który został dostosowany do stopni trudności i poziomów według standardów FFA. Filozofia przyjęta w naszym programie to „Piłka i ja”, czyli nacisk na indywidualny rozwój i umiejętności każdego uczestnika.

Pływanie - zajęcia nauki i doskonalenia umiejętności pływackich pod okiem znakomitych trenerów z AWF w Warszawie. Przeznaczone dla uczniów klas I-VIII.

Robotyka - zajęcia przeznaczone dla klas I-VIII. Pod okiem edukatora uczestnicy w parach budują roboty, a następnie programują je. Zestawy dają szerokie pole do testowania własnych pomysłów i rozwiązań. To także świetny sposób na rozwijanie kreatywności i samodzielnego myślenia opartego na wiedzy oraz metodzie prób i błędów. Wiedza teoretyczna jest bardzo istotna, ale równie ważna jest praktyczna umiejętność wykorzystania zdobytych wiadomości.

Szachy - zajęcia przeznaczone dla uczniów klas I-VIII (w zależności od umiejętności). Nauka i doskonalenie gry w szachy w trzech grupach zaawansowania pod okiem znakomitego instruktora. Szachy to aktywność, która uczy przestrzennego myślenia, przewidywania, koncentracji, skupienia i wyciszenia, trenuje pamięć, kształtuje zmysł kombinacyjny; to także wspaniała intelektualna zabawa, która wzbogaca dzieci o takie umiejętności, jak szybkość myślenia, spostrzegawczość, reakcja na działania przeciwnika, bystrość, konsekwencja w podejmowaniu decyzji. Współzawodnictwo w gronie rówieśników pozwala aktywnie rozładować emocje i wzmacnia poczucie własnej wartości, umożliwiając także przeżycie pierwszego niepowodzenia w przyjaznej atmosferze wzajemnego zrozumienia.

Taniec Sportowy - zajęcia taneczne przeznaczone dla uczniów klas I-III i IV-VIII. Trenować będziemy taniec sportowy towarzyski: cha-cha, rumba, samba, walc, tango, foxtrot, quickstep, jive.

Zajęcia teatralne dla klas I-III - podczas zajęć przeznaczonych dla uczniów klas I-III, będziemy przyglądać się własnym emocjom, żeby móc wykorzystać je potem do tworzenia postaci, bawić się wyobraźnią i kreatywnie ją wykorzystywać, odgrywać postacie, tworzyć etiudy bez słowa, a tym samym poznawać możliwości własnego ciała i uczyć się jego mowy, dbać o poprawną dykcję, improwizować na podstawie tekstów literackich, tworzyć krótkie formy sceniczne w oparciu o tekst, dążyć do wybranego celu, tworząc wspólnie przedstawienie, uczyć się pracy w zespole i „wrażliwym okiem patrzeć na świat"

Zajęcia teatralne dla klas IV-VIII - zajęcia przeznaczone dla uzdolnionych aktorsko uczniów klas IV-VIII, obejmujące działania w ramach grupy teatralnej reprezentującej szkołę na festiwalach „Asteriada" oraz "To i owo".

Zumba - zajęcia przeznaczone dla uczniów klas I-II i III-VIII to zainspirowane Ameryką Południową zajęcia taneczno-ruchowe. Zumba to dynamiczny, ekscytujący oraz skuteczny program fitness. Zajęcia składają się z szybkich i wolnych rytmów wzmacniających i rzeźbiących sylwetkę. Zumba wykorzystuje podstawowe zasady aerobiku, treningu interwałowego oraz oporowego dla zmaksymalizowania wydatku energii, uzyskania korzyści w sferze układu krążenia oraz wymodelowania sylwetki. Osoby początkujące nie muszą znać kroków tanecznych, aby łatwo odnaleźć się podczas zajęć. Luźna atmosfera zabawy dodaje odwagi!